Как писать рассказ на английском языке образец

В современной английской методике обучения письму и письменной речи на иностранном языке получает распространение технология креативного письма. Под «креативным письмом» подразумеваются упражнения продуктивного характера различной степени сложности, разнообразные по форме и содержанию, часто имеющие игровую форму. Эти упражнения выполняются в письменной форме, по своему содержанию носят речевой творческий или полутворческий характер. К сожалению, традиционная система образовательного учреждения не только не направлена на развитие личности обучающегося, его творческих способностей, раскрытие индивидуальности каждого, но зачастую препятствует этому, “блокирует” проявление творческой активности. В результате творческие стремления просто угасают. В связи с этим обозначается педагогическая проблема обеспечения условий творческой реализации обучающихся. Возможность создания таких условий мы видим в системе дополнительных занятий со способными одаренными детьми и детьми, имеющими высокие образовательные потребности в области филологии. Эти занятия — это система свободного избрания деятельности обучающегося, выражающаяся в удовлетворении его интересов, предпочтении, склонностей и способствующая его самореализации, культурной и социальной адаптации. Выявляя таких учеников, создавая условия для их развития, мы стараемся уходить от традиционных форм обучения, вводим новые технологии, чаще создаем ситуации творческого проявления, которые будут содействовать эффективному формированию и развитию не только предметных, но и метапредметных компетенций современного ученика. Вашему вниманию предлагается отрывок из пособия для обучающихся и учителя, созданное участниками проблемно-творческой группы учителей английского языка города Магнитогорска. Данный отрывок рассказывает о правилах и особенностях написаниях рассказа. Автор отрывка — Серова Елена Михайловна, учитель МАОУ СОШ №56 УИМ города Магнитогорска.

Расска́з или нове́лла (итал. novella — новость) — основной жанр малой повествовательной прозы. Автора рассказов принято именовать новеллистом, а совокупность рассказов — новеллистикой.

Рассказ или новелла — более краткая форма художественной прозы, нежели повесть или роман. Восходит к фольклорным жанрам устного пересказа в виде сказаний или поучительного иносказания и притчи. По сравнению с более развёрнутыми повествовательными формами в рассказах не много действующих лиц и одна сюжетная линия (реже несколько) при характерном наличии какой-то одной проблемы.

Большинство рассказов имеют 3 — 4 части. Учащимся младшего – среднего звена можно предложить традиционное деление на начало, середину и конец. Необходимо помочь учащимся выделить в рассказе эти 3 элемента. Обсудите с ними, что такое начало рассказа, как сделать его интересным. Предложите несколько вариантов начала рассказа. Определите главных героев и сюжетную линию. Затем выделите середину рассказа. Выясните, что же самое главное, что случилось с героями истории. И каков же конец? Был ли конец добрым или нет? Почему?

Для учащихся старшего звена задача усложняется. Рассказ делится на 4 части: в первой читатель знакомится с героями, местом и временем событий, во второй – определяется круг событий, предшествующих создавшейся ситуации, в третьей части автор ставит перед главным героем проблему и в заключительной части описывает способы разрешения её, чувства и реакцию героев либо события, следующие за разрешением проблемы.

Прежде чем приступить к написанию рассказа определите

  • героев вашего рассказа: какие они по характеру, чем занимаются. Не стоит перечислять все черты характера персонажа, достаточно двух-трёх, попробуйте передать характер героя через его походку, речь или поступки. Не забудьте от какого лица (первого или третьего) ведётся повествование.

  • место действия: где всё происходит

  • время действия, а также время повествования (настоящее или прошлое). Большинство рассказов пишутся с использованием глаголов прошедшего времени (Past Simple для описания основных событий/ Past Continuous для развития событий и Past Perfect для описаний предшествующих событий).

  • события, в которых принимают участие герои и проблемы. Которые они решают

  • каким будет разрешение данной проблемы

Главные вопросы, которые могут быть заданы на подготовительном этапе работы: Кто? Где? Что? Как? Почему?

Используйте

  • привлекающий внимание интригующий читателя заголовок (a title)

  • прямую речь вместо скучного пересказа: Он сказал, что …особенно если речь идёт об эмоциях «Oh, no!» I said to myself

  • разнообразные глаголы, служащие для передачи информации (say, tell, ask, scream, think, cry, promise, order, whisper, reply, shout)

  • описательные прилагательные (sparkling, old-fashioned, graceful, bewildered, crooked, hilly, husky, melodic, etc) наречия (calmly softlykindly, etc)

  • вводные слова (At first, one day, once there was .., many years ago, then, eventually, later, a little later, meanwhile, shortly afterwards, the following night, after a while, finally, in the end, when it was all over, etc)

  • соединительные союзы (and, but, so, for, yet)

  • слова-связки (however, nevertheless, although)

  • средства драматической выразительности (Suddenly, al of a sudden, without warning, just like that, just at the moment, out of the blue

Закончив работу, проверьте:

  • есть ли у работы заголовок

  • соответствует ли объём заданному

  • все ли предложения начинаются с заглавных букв

  • нет ли пропущенных слов букв

  • верны ли грамматические структуры

Example

Autumn jazz

That evening I was playing “English Waltz”. It was easy and not long but breathtakingly beautiful composition, which always helped me to relieve tension after an exhausting day full of emotions.

Today was a Big day. We had an audition for the national competition which will be held in Austria. After an improvised inspiring concert my teacher “threatened me” that I will play on the stage in front of all of the critics as I`m incredibly talented. Any other girl would be happy to hear that but I`ve always been shy and never cried for attention. But I decided to stop being afraid! Just stop! Feeling absolutely free I laughed and agreed to take part in the Austrian jazz concert without any hesitation.

As soon as I arrived home I checked my Facebook profile. You know all of young people are addicted to the social networks and we can do NOTHING, just nothing with it. Lessons, dinner, everything can wait.

On Facebook I found a new friend and a message. Looking at the first photo I realized that I know this boy Denis who has been playing saxophone as long as I do… Funny, 2 years ago I was even in love with him. I can say for sure that he wasn`t beautiful, but he had an incredibly charming emerald eyes and shy friendly smile. Not his appearance but his alluring charisma attracted me like the light draws a firefly.

He was gifted, even won the National competition last year; his father was a saxophonist too. Actually I know about him a lot. Or at least I knew. Two years ago.

My hands were shaking when I opened the message. “You performed today incredibly professional! I didn`t think that you could be my contender. I`d like to play with you”

I asked with my usual sarcastic grin “Play what?”

The answer arrived immediately. A winking smile. Excellent, he still has a good sense of humor.

I quickly typed “Tomorrow wait me at 7 pm in our class”

“Ok” — He definitely never wears his heart on his sleeve.

The next day he was sitting in the back of the class whistling a merry song when I came.

— Hey – smiled he broadly.

— Heeey- laughed I back. Our dialog looked like the battle “Who is more charming?”

— Do you really have the saxophone Brahner – asked he a little bit astonished and even with an expression of disapproval on his face.

— What? No! Just the seller in the shop mixed up the cases. I have Trevor James!

— Trevor James?! Really?! Can I try? – said Den with wide eyes like The Cat from Shrek.

I obediently gave him my saxophone and he played my favorite composition.

-I have Yamaha, but I want Trevor James too now! — laughed Denis happily and looked into my eyes.
— May be we can start playing? – asked I to ruin the prolonged pause.

— Yeah

He chose the most difficult part whereas I was playing the most beautiful. We were making fun at each other but our jokes were kind and we didn’t notice how the lesson turned into frivolous chatting. The result astonished us: we made something beautiful and professional. I guess if you want to have an amazing duet you have to feel something to your partner…

An hour later we were walking in the street and talking about everything in the world. We admired stars in the sky and smelled the scent of cinnamon rolls and coffee.

-Look, there is a café out there – pointed I to a nice little coffee house round the corner.

— Wanna come? I`m hungry and I`m sure you are too.

In a little basement room was an elusive atmosphere of America in 1930s. Jazz, coffee, businessmen in black jackets talking to elegant women in dresses…

A couple minutes later the Luis Armstrong`s song “Go down” started to play. My favorite song…

I couldn`t help snapping fingers to the beat. Then I decided not to hold back my emotions and began dancing in the space between the small cozy tables. But an angry look of the waiter made me submissively return to my seat. Denis was laughing. Maybe I was born to become a comedian but I chose music.

Denis was telling me stories but I didn`t listen to him any more: I was watching his gestures and facial expressions, his happy looks, just listening to his deep voice.

It sounds too sweet: autumn, love, jazz. Need to dilute. Definitely!

And I ordered myself a cup of black strong espresso.

Exercise 1

Choosing interesting vocabulary helps to make your writing more descriptive. For each word be low, write as many other words as you can t hat mean almost the same but that are more descriptive. Compare you r answers wit h your partner.

Good: fantastic, great, …

Bad: awful, terrible, horrible, …

Say: whisper, …

Look: glance, stare ,…..

Beautiful: handsome, pretty, …

Big:

Walk:

Clever:

Happy:

Exercise 2

Use more adverbs

Adverbs often describe how something is done. Complete the sentences using ad verbs from the box. Which sentences might have more than one answer?

Cleverly nervously proudly bravely angrily gently excitedly

1 Jill ______________ showed her parents the prize she had won.

2 Alice lifted the baby up ____________ and held him in her arms.

3 George shouted ______________ at his brother and ran out of the house.

4 Emma opened the letter ____________ and began to read.

S Rita waited ____________ outside the headmaster’s office.

6 Paul _________________ fixed the problem with my computer and we surfed the internet.

7 Mr Simpson _______________ decided to go back into the burning house.

Exercise 3

Write a paragraph

These two paragraphs come from a story. The middle paragraph is missing. Write a paragraph of about 40 words describing Karen to complete the story. Try to use adjectives, adverbs and interesting words.

Everybody knew that a new girl was starting at our school.

We had heard that her name was Karen. The desk next to me was empty and I knew she would probably sit there. When I got to school on Monday morning. I quickly hung my coat up and went to my desk. There was the new girl. She was …

………

Lessons started and I found out that she was excellent at Maths. She even helped me with one or two of the problems». I knew we were going to be great friends from that day on.

Exercise 4

Your teacher has asked you to write a story for the school’s English language magazine.

It must begin with the following words:

When I first saw Louise, I got completely the wrong impression of her.

Before writing answer the following questions, using your imagination.

  • Who is Louise? _

  • What does she look like? _

  • What is her character like? _

  • Where did you meet her? _

  • What day was it? _

  • What was the weather like? _

  • What was you r first impression of he r? _

  • Why was it wrong? _

  • Do you still see her now? _

  • Where? _

  • Are you good friends? _

  • How do you fee l about he r? _

You may discuss your ideas with your partner class. Write a story.

Exercise 5

Each of these stories should be written in 120-180 words in an appropriate style.

1 You have decided to enter a short story competition. The competition rules say that the story

must begin with the following words:

As the door slowly opened, I was surprised to see Tom standing there.

Write your story for the competition.

2 Your school magazine has asked students to write a series of stories. Each story must begin with the last sentence of the previous story. You have been asked to write the next story, which must begin with the following words:

Martina knew she would never be the same after everything that had happened.

Write your story.

Remember:

When you are writing a story, make sure you know whether the sentence they have given

you has to go at the beginning or the end of your story. You are not allowed to change the sentence you are given in any way.

Exercise 6

Order the events

Here’s a brief summary of another short story. Read the summary and number the events (A-G) from 1-7, in the order in which they happened.

Pip has an accident while riding his bike. and makes a new friend in hospital.

A Pip waking up in his hospital bed

В Pip meeting his new friend

C Pip being taken to hospital

D what happened after Pip left hospital _ _

E what Pip was doing before the bike accident

F the bike accident

G Pip having an operation

Now separate the story into three parts. Then write the numbers1 ~7 next to the three parts.

Beginning:

Middle:

End:

Exercise 7

Match the examples

Here are five examples. Write what tenses (Past Simple, Past Progressive, Past Perfect)were used to each example and what the tense is being used for in the story.

A __ Finally, the plane touched down on the runway. We were safe.

B __ As she was flying to London, she suddenly realised that she had left her notes on the kitchen table.

C __ He stood on the platform. It was raining, and the sky was darkening rapidly.

D __ We were pulled over by the police while we were driving through Paris.

E _ _ It was a fantastic ride. I had never been in a helicopter before.

Exercise 8

Схемы для возможных вариантов создания рассказов

Setting:

Where does it take place

When does it take place

Characters:

How do they/he/she feel

How old are they is he/she

How do they look

Conflict / problem:

-Caught cheating

-Fell in the water

-Broke some eggs

-Lost keys, wallet, direction

-Forgot homework

-Got an injury

-Fell down the stairs

-Was too late for class for the third time

WHERE:

-A big city

-Japan, The U.S.A etc

-In the sea

-At an amusement park

-At home

WHEN:

-In the past, present or future

-During a birthday party

-During a holiday

-During a lesson at school

FEELINGS:

Sad, happy, nervous, excited, sick, tired, athletic etc

AGE:

Twelve, fourteen, eighty, one-hundred etc

APPEARANCE:

Fat, skinny, short, tall, handsome, cute, ugly, casual, punky etc

End of the story

Solution of the problem

End of the story

Development of the story:

Describe what happens when he/she/they for EXAMPLE:

A story usually has a happy ending BUT that’s all up to the writer of course. Decide for yourself and remember….never cut off a story and leave the readers confused.

Solution of the problem

-Had regret and talked it over

-Got medicine

-Made it up

-Made agreements

-Made promises

-Bought a new lock (lost keys)

Went to see a doctor

Had to go to the principal

Was/were punished

Stay in bed for 2 weeks

Exercise 9

Возможные схемы для собственных идей

CHARACTERS

CONFLICT

SETTINGS

SE

END OF THE STORY

SOLUTOIN OF THE PROBLEM

DEVELOPMENT OF THE STORY

Exercise 10

Read the following parts of the story and put them in the correct order.

A

In the middle of the game my brother said,”I heard a great joke yesterday” and he told me the joke. I actually cannot remember what the joke was now, but it was very funny. When he finished telling me the joke, I started to laugh. And I couldn’t stop laughing. I laughed and laughed and laughed. First, I fell off my chair. Then, because I was laughing so much, I hit the table with my arm.

B

A GAME, A JOKE AND A TERRIBLE MESS

C

“Stop!” shouted my brother, but it was too late. The table was broken, and everything on it fell on the floor – our chess game, two glasses of orange juice, and our mobile phones. It was terrible!

D

When our mother came in, I was still laughing! Then my brother started to laugh too. We both stood laughing as our mother looked at us, and everything on the floor.

E

Two weeks ago, I was at home with my brother Greg. It was Saturday, but because it was raining outside, we were playing chess in the living room.

Exercise 11

A travel agency is organizing a short story contest. To enter it, you should write a good story about an exciting trip. Your story must begin like this:

From the very beginning of her trip Anna knew it would be ……..

Before writing answer t he following questions using your imagination.

Discuss your answers with th e class.

1 How old is Anna? _

2 Is she going alone? I f not, who is she with? _

3 Where does her trip start? ~ ~ _

4 Where is she going to? _

5 Why is she making this trip? _

6 Which means of transport does she use? _

7 What kind of trip does she think it will be? _

8 What events happen on the journey to make it (exciting boring unforgettable? _

9 How does she feel at the end of th e journey? _

Write your summary. In one or two sentences, write a summary of what your story is about .

Divide your story. Now put t he events into three parts. Write notes on t he lines provided.

Think of a title

Beginning:

Middle:

End:

Exercise 12

You are going to take part in a short story competition. Your story must begin like this:

  1. As John got off the train, he couldn’t believe how cold it was.

  2. I was alone in a dark road. Suddenly I saw bright lights in a distance.

  3. My friend works as an IT technician and was on location at Cardiff High School last December. He was waiting for a windows installation to finish and was looking out of the library window …

  4. Once on my way to school, I saw a man walking down the street while shaving with an electric razor, which seemed to me quite extraordinary. I was very curious and followed him. What I saw in a while surprised me even more.

Написание истории

A2 Key for Schools Reading and Writing Part 7

Согласно нововведениям 2020 года седьмая часть Reading and Writing  — написание истории (раньше седьмая часть — было заполнение пропущенных слов в тексте).

Нужно написать историю объемом 35 слов или больше. Предлагается три картинки.

Какой алгоритм написания истории

1. Посмотрев на картинки подумать:
Who (кто на картинках)
Where (какие места показаны)
What (что происходит).
Можно добавить время:
Time (желательно добавить время)

2. Сделать заметки по всем трем пунктам, указанным выше и составить историю.

3. История в основном в прошедшем времени (Past Simple, Past Perfect, Past Continuous).

4. Важно включить в историю каждую картинку.

5. Необходимо применять Linking words: so, and, because, but и т.д.

6. Можно писать от себя ‘When I woke up’ или давать имена ‘David woke up late’.

Cambridge English A2 Key 2020, Sample Tests Reading and Writing

Who: a man, David
Where: in the bedroom, in the kitchen, at a restaurant, sidewalk cafe
What: get up, feel hungry, go to the restaurant, wait for breakfast, drink coffee

Пример ответа

It was last Sunday. David got up late. He felt hungry and went to the kitchen to have breakfast. But opening the fridge, the man saw just some vegetables and orange juice because he had forgotten to go shopping the day before. So David decided to go out and eat somewhere at a restaurant. The man found a beautiful sidewalk café nearby and ordered some strong coffee and a tuna sandwich with avocado.

Почему этот ответ хорош для уровня A2

1. Различные грамматические формы: It was, opening the fridge, had forgotten.
2. Linking words: so, but, and.
3. Более детальная и интересная лексика: order, orange juice, nearby, sidewalk café, go out.

Грамматика для написания истории

1. Past Simple. Важно знать форму прошедшего времени основных глаголов.
Take – took — taken
See – saw — seen
Wake – woke — woken
Get – got – got (gotten)
Put – put — put
Do – did — done
Bring – brought — brought
Buy – bought — bought
Say – said — said
Have – had — had
Break –broke -broken
Go – went — gone
Come – came — come
Am, is, are – was, were — been
Find – found — found
Can – could — could
Ring – rang — rung
Tell – told — told
Become – became – become
Forget – forgot – forgotten
Blow – blew –blown
Run – ran — run

2. Прямая речь

‘I’ll need it’, thought Sarah to herself.
Other girls said ‘Good luck’ to each other.
‘I was looking for it everywhere!’
‘Why don’t we cook breakfast today?’ said David.
‘This is delicious’, they said.
‘Are you ready?’ – Tom asked.
‘I’m going swimming now’, said the girl.
‘I’ve never been here before’, said Kate.
‘Hurry up, please!’, said Tom.
‘Be quiet!’ shouted the teacher.
‘Don’t worry, it’ll be ok!’ said her mum to her.
‘Well done, Sarah!’ said the other girls.
‘Thank you so much’, she said.

3. Past Perfect.
My sister told her that we had found her bag.

4. Future Simple.
Next time, I’ll try better and win!

5. Past Continuous.
He was feeling tired after a hard day.

6. Модальные глаголы в прошедшем времени.
Have to – had to
Can — could
May – might

Their parents couldn’t believe it.

7. Правильное употребление предлогов с глаголами
Listen to
Wait for
Look at
Arrive at (in)
Go home
Get to

8. Предлоги времени.
At the weekend
On Sunday

Распространенные ошибки

Правильно – не правильно
Rang – ringed
Didn’t hear – didn’t heard
Arrive at – arrive to
Go home – go to home
Children were happy – children was happy
She couldn’t believe – she can’t believe
Last Sunday – at last Sunday
On Sunday – in Sunday

Уроки английского языка проводятся онлайн.

Все учебники и материалы предоставляются преподавателем.

Ответы на возможные вопросы по процессу обучения онлайн можно прочитать по ССЫЛКE

Рассказ о себе на английском

Иностранные языки в первую очередь изучают для общения, поэтому крайне важно учиться связно и без стеснения говорить. И одно из подводящих упражнений подобного плана для новичков – это рассказ о себе на английском языке. Такое сочинение включает в работу весь багаж полученных знаний (лексику, грамматику, произношение) и позволяет быстро научиться выражать свои мысли по-английски. Безусловно, задание сложное, поэтому сегодня и будем учиться рассказывать о себе на английском. Приведем советы по составлению текста, изучим стандартные фразы и речевые клише, а также для примера рассмотрим образцы рассказов о себе на английском для детей, студентов и взрослых людей. Итак, приступаем!

Содержание

  • Что включить в рассказ о себе на английском
  • Английские фразы для составления рассказа о себе
    • Основная информация
    • Семья
    • Образование и работа
    • Личные качества
    • Увлечения
  • Несколько примеров рассказа о себе на английском
    • Для младших школьников
    • Старшеклассникам и студентам
    • Эссе о себе для взрослого человека

Что включить в рассказ о себе на английском

Начнем разбор с общих рекомендаций по содержанию текста, поскольку первая трудность для любого ученика – это вопрос, что же обо мне рассказать. На самом деле здесь нет ничего сложного, и не надо выдумывать какую-то увлекательную историю своей жизни. Чтобы составить сочинение о себе на английском языке достаточно ориентироваться на стандартную структуру, которая так или иначе встречается в любом тексте данной тематики. Если обобщить примеры эссе и вывести некую закономерность, то шаблон рассказа о себе на английском выглядит следующим образом:

  • Вступление (приветствие, представление);
  • Краткая информация о себе (имя и фамилия, место проживания, возраст, образование);
  • Рассказ о ближнем круге общения (семья, друзья, коллеги);
  • Перечисление личных качеств и увлечений (характер, хобби, привычки);
  • Заключение (завершающая мысль, планы на будущее, вопросы к собеседнику).

Вот и все. По сути в сочинении просто требуется подробно раскрыть перечисленные выше пять пунктов. Причем желательно это сделать довольно лаконично. Нет, конечно, английский язык рассказ о себе позволяет составить любого объема и стиля – неспроста в общей совокупности он насчитывает более 1 миллиона слов. Но наша задача при написании рассказа одновременно и описать себя на английском языке, и научиться правильно формулировать свои мысли. Иными словами, избыточное нагромождение фраз, эпитетов и неинтересной информации может значительно подпортить впечатление от вашего самостоятельного эссе-«визитки».

В то же время, понятное дело, что в одно или два предложения рассказ о себе по английскому языку даже на 1 класс школы не сгодится. Здесь нужно найти золотую середину, т.е. описать свою жизнь максимально интересно, грамотно и, так сказать, не растекаясь мыслью по древу. Оптимальный объем для рассказа о себе – 10-20 предложений, в зависимости от ситуации и аудитории, на которую рассчитано эссе.

Вот и все, что касается общих рекомендаций по плану сочинения. А вот как грамотно и легко сделать для русского текста о себе перевод на английский – расскажем в следующем разделе.

Английские фразы для составления рассказа о себе

Итак, что собой представляет эссе о своей жизни на английском по содержанию мы рассказали, теперь перейдем к трудностям грамматики и перевода. Ведь мало написать сочинение интересно, нужно его еще и грамотно подать. Правильно оформить рассказ нам помогут типичные слова и фразы английского языка, которые часто встречаются в рассказах школьников, студентов и взрослых людей о себе. А для того, чтобы информация была удобочитаема и легко воспринималась, мы разделили речевые клише на несколько тематических подразделов. Разберем подробно каждый из них.

Основная информация

Это вводный пункт сочинения, в котором вы приветствуете слушателей/читателей и кратко говорите о себе самые важные вещи. Как правило, это имя и фамилия, возраст, город и страна проживания. Составление такого краткого рассказа о себе на английском занимает отдельный абзац, включающий всего пару-тройку предложений. Написать его несложно, но все же для каждого стиля повествования есть свои особенности. Поэтому приведем несколько вступительных фраз для рассказа о себе на английском с переводом.

Английское выражение Русский перевод
First of all let me introduce myself. Прежде всего, позвольте я представлюсь.
Let me introduce myself, my name is… Позвольте представиться, меня зовут …
Let me tell you a few words about myself. Позвольте мне рассказать пару слов о себе.
My name is… Мое имя …
My surname is… Моя фамилия …
I was named after my great-grandfather. Я был назван в честь моего прадедушки.
You can call me… Вы можете называть меня …
People usually call me… Люди обычно называют меня…
I was born in …(year) Я родился в … (год)
I was born on the… (date) Я был рожден … (полная дата)
I am…years old. Мне … (лет).
I am … (age) Мне … (возраст)
I will be … (age) next summer. Мне будет … (лет) следующим летом.
I will be … (age) in two weeks. Мне исполнится … (лет) через две недели.
I was born in Russia in … (city) Я родился в России в … (город)
I am from … (country, city) Я из … (страна, город)
I come from … (country, city) Я приехал из … (страна, город)
I live in … (country, city) Я живу в … (страна, город)
My home town is located Мой родной город расположен …
My home town is … (description) Мой родной город … (характеристика)

Семья

Родные, друзья, близкое окружение – это та тема, без которой сочинение о своей жизни точно было бы неполным. Не стоит, конечно, сильно посвящать слушателей или читателей в историю семьи и описывать подробно бытовые ситуации, но вкратце написать рассказ на английском языке о родне или близких друзьях нужно. Чаще всего в эссе сообщают о возрасте родных, их качествах, профессиях и увлечениях. Опять же, для повествования о семье достаточно будет одного абзаца текста с несколькими предложениями.

Английское выражение Русский перевод
Now let me tell you a little about my family. Теперь разрешите мне сказать несколько слов о моей семье.
I live at home with my parents. Я живу в доме с родителями.
I live with my husband (wife) and children. Я живу со своим мужем (женой) и детьми.
My family is small. Моя семья маленькая.
My family is big. Моя семья большая.
My family is not very large. Моя семья не очень большая.
I have a big family. У меня большая семья.
I have a mother, a father, an elder sister and three younger brothers. У меня есть мама, папа, старшая сестра и три младших брата.
I come from a small (large) family. Я из маленькой (большой) семьи.
There are (number) of us in the family. В семье нас … (число, напр. пятеро, четверо).
I have a lot of relatives. У меня есть много родственников.
My parents have one more child (or number children), besides me. Помимо меня у моих родителей есть еще один ребенок (или еще (число) детей).
I have neither brothers nor sisters. У меня нет ни братьев, ни сестер.
My father’s name is … Моего отца зовут …
My mother is a … (profession) Моя мама по профессии … (профессия).
My elder brother (sister) is married. Мой старший брат/сестра женат/замужем.
My mother/father/sister/brother likes… Моему папе/маме/сестре/брату нравится …
All members of my family like… Всем членам моей семьи нравится …
All members of my family…(description) Все члены моей семьи … (описание, напр. добрые, отзывчивые и т.п.)
My family always supports me. Моя семья всегда поддерживает меня.
I am happy to have such a friendly family. Я счастлив(а) иметь такую дружную семью.

Образование и работа

Также нельзя составить на английском языке рассказ о себе и не поделиться информацией о текущем месте учебы, работы или своей профессии. Написать этот абзац помогут следующие фразы.

Английское выражение Русский перевод
I go to school/gymnasium/lyceum number … Я посещаю школу/гимназию/лицей номер…
I am a pupil of (number) form. Я ученик … (номер) класса.
I am in the … (number)th grade now. Сейчас я учусь в … (номер) классе.
My favorite subjects are … Мои любимые предметы – это …
I am good at … У меня хорошая успеваемость по …
I try to get on well in all the subjects. Я стараюсь хорошо учиться по всем предметам.
I’m doing quite well at school. В школе я учусь хорошо.
After school I plan to enter the University. После школы я планирую поступать в университет.
I would like to become a … (profession) Я хочу получить профессию … (название профессии)
I want to be a …(profession) in the future. В будущем я хочу стать … (название профессии).
I finished school in … (year) Я закончил школу в … (год).
I am a student. Я студент(ка).
I am a student of the faculty of economics. Я студент факультета экономики.
I study history of East Asia. Я изучаю историю Восточной Азии.
At University I study many subject. В университете я изучаю много предметов.
I am a third year student of …(University/Instinute) Я учусь на третьем курсе … (название университета, института)
I am in my first/second/third year. Я первокурсник/второкурсник/третьекурсник.
I graduated from University in (year). Я окончил университет в … (год).
My major is … Моя специальность …
[/sayit]I graduated with honors.[/sayit] Я окончил с отличием.
Now I am looking for an appropriate job. Сейчас я ищу себе подходящую работу.
I work as a … (profession) Я работаю … (название профессии).
I work for (the name of the company) Я работаю в … (название компании)
I am unemployed at the moment. На данный момент я безработный(ая).

Личные качества

Обязательно в текст о себе на английском следует включить перечисление личных качеств и черт характера. Но делать это надо довольно аккуратно, чтобы не создалось впечатление, что говорящий в рассказе на английском нахваливает себя или, наоборот, страдает заниженной самооценкой. Подобрать для сочинения правильные слова поможет приведенная ниже таблица.

Английское выражение Русский перевод
As to my appearance… Что касается моей внешности…
I have blue eyes and dark hair. У меня голубые глаза и темные волосы.
I am quite tall. Я довольно высокий(ая).
I am slim. Я стройный(ая).
My hair is curly. У меня кучерявые волосы.
My eyes are brown. Мои глаза карие.
I know that telling a lot of nice words about yourself is not modest but I am … Я знаю, что говорить много хороших слов о себе не принято, но я…
My friends say that I am quite handsome. Мои друзья говорят, что я очень красивый(ая).
My friends find me rather attractive. Мои друзья считают меня довольно привлекательным(ой).
As of my traits of character… Говоря о чертах моего характера…
My best qualities are … Мои лучшие качества – это …
cheerful веселость
responsive отзывчивость
creative творчество, фантазия
faithfull верность, преданность
ambitiousness амбициозность
purposeful целеустремленность
leadership лидерство
Sometimes I can be lazy. Иногда я бываю ленив(а).
I’m trying to be kind and polite. Я стараюсь быть добрым(ой) и вежливым(ой)
But at the same time I am touchy and stubborn. Но в то же время я обидчив(а) и упрям(а).
I am very emotional person. Я очень эмоциональный человек.
I am a communicative person. Я общителен(на).
I appreciate sincerity and trust. Я ценю искренность и доверие.
I like to discussing with polite and intelligent people. Мне нравится дискутировать с вежливыми и образованными людьми.

Увлечения

И, наконец, отдельной строкой, а точнее абзацем, в тексте следует упомянуть о своих хобби, интересах и увлечениях. Поэтому предлагаем включить в составленный вами рассказ о себе на английском языке предложения из следующей таблицы.

Английское выражение Русский перевод
As for my hobbies… Касательно моих увлечений…
Now I would like to tell you about my interests. Теперь я хотел бы рассказать о своих интересах.
I am fond of… Я увлекаюсь …
I am a very versatile person. Я очень разносторонний человек.
I go to the swimming pool. Я хожу в бассейн.
In my free time I play soccer. В свободное время я играю в футбол.
I like fishing. Я люблю рыбачить.
In my spare time I’m watching movie. Когда выдается свободная минутка, я смотрю фильмы.
I’m interested in literature. Я интересуюсь литературой.
I devote much time to learning English. Много своего времени я уделяю изучению английского.
I give considerable attention to computer science. Я уделяю много внимания информатике.
I go in for sports. I play hockey. Я вовлечен во спорт. Я играю в хоккей.
I am keen on sport and take part in different competitions. Я увлекаюсь спортом и принимаю участие в различных соревнованиях.
In summer time I like windsurfing. В летнее время мне нравится виндсерфинг.
I enjoy skating in winter. Зимой я катаюсь на скейтборде.
I go to the gym. Я хожу в спортзал.
I like to spend much time with my nearest and dearest. Мне нравится проводить время с родными и близкими.
I have many hobbies… У меня много хобби…
reading чтение
singing пение
dancing танцы
cooking кулинария
I am very fond of travelling. Я очень люблю путешествовать.
I have a lot of friends. У меня много друзей.
When I have some free time, I am surfing the Internet. Когда у меня появляется свободная минутка, я сижу в Интернете.
I like walking with my friends and have fun time. Я люблю гулять с друзьями и весело проводить время.
I like to sit by the fire with my friends. Мне нравится сидеть у костра с друзьями.
I spend my free time riding a bike. Я провожу свое время на велосипедных прогулках.
I am not interested in watching TV. Я не интересуюсь просмотром телевизора.

Возможно будут интересны и другие темы:

  • Рассказ о друге на английском языке
  • Рассказ про любимую игрушку на английском языке
  • Рассказ про кота на английском языке
  • Рассказ о семье на английском
  • Рассказ о знаменитом человеке на английском языке
  • Рассказ про «Мой любимый вид спорта»
  • Рассказ про Мое свободное время
  • Топики «Моя любимая еда» на английском языке

Несколько примеров рассказа о себе на английском

Мы подробно осветили, как рассказать о себе на английском языке, но любую теорию следует подкреплять практикой. Поэтому приводим пример рассказа о себе на английском, и не один, а сразу несколько. Ведь топик about myself или about me актуален и на 2 класс школы, и для студента первого курса, и для взрослого человека, который заводит новые знакомства или устраивается на работу. Итак, рассмотрим несколько вариантов текста.

Для младших школьников

Во втором-третьем классе ученикам дают небольшой проект по английскому: «Рассказ о себе» с переводом. Выглядит текст для такого задания следующим образом.

About myself

Hello, my name is Vlad. I am 10 years old. I live in Russia in Samara city. My town is beautiful and I like it very much.

I study at school number 32. I am a pupil of 3 form. My favorite subjects are English and Mathematics. I like to study and I want to be a teacher in the future.

I live with my parents and my younger brother. My father’s name is Boris and he is 45 years old. My mother’s name is Svetlana and she is 39 years old. My brother Kolya is 5 years old and he goes to kindergarten. My family is very friendly and I love it!

Здравствуйте, меня зовут Влад. Мне 10 лет. Я живу в России, в городе Самара. Мой город красивый и очень мне нравится.

Я учусь в школе №32. Я ученик третьего класса. Мои любимые предметы – английский и математика. Мне нравится учиться, и я хочу стать в будущем учителем.

Живу я с моими родителями и младшим братом. Моего папу зовут Борис, ему 45 лет. Маму зовут Светлана, и ей 39 лет. Моему брату Коле 5 лет, он ходит в детский сад. Моя семья очень дружная, и я люблю ее!

Старшеклассникам и студентам

Письмо о себе и своих увлечениях – это уже топик по английскому языку для сдачи экзаменов у старшеклассников и студентов. Пример подобного рассказа о себе на английском языке и рассмотрим в данном разделе.

Let me introduce myself. My name is Denis Minenko. I’m 18 and I am student of the faculty Automation and Computing Machines. My major is Information Systems and Technologies. So in my future I will develop information systems for the different organizations.

Generally, I am fond of computer technologies since my childhood. My first computer was bought by my parents more than 10 years ago. When I was a little boy, I very liked to play videogames. And I became a teenager, I was interested in programming. I wrote my first little program when I was 13. Thus, I chose my profession many years ago. And my family supported the choice.

Now I live in university hostel, but when I went to school I lived with my parents. I come from a small family and I have neither brothers nor sisters. My father’s name is Peter and he is an engineer. My mother’s name is Regina and she is a house-wife. I love my parents because they are very clever, kind, understanding and patient.

As of my traits of character, I am ambitious, determined, creative and friendly. And I am very industrious, because my parents always made me respect work. Thus, I’m sure about my future.

Позвольте представиться. Меня зовут Денис Миненко. Мне 18 лет, и я студент факультета «Автоматика и вычислительная техника». Моя специальность – Информационные системы и технологии. Так что в будущем я стану разрабатывать информационные системы для различных организаций.

Вообще, я увлекаюсь компьютерными технологиями с детства. Мой первый компьютер был куплен моими родителями более 10 лет назад. Когда я был маленьким, мне очень нравилось играть в видеоигры. А когда я стал подростком, я заинтересовался программированием. Я написал свою первую небольшую программку в 13 лет. Выходит, что я выбрал свою профессию много лет назад. И моя семья поддержала этот выбор.

Сейчас я живу в университетском общежитии, но, когда я ходил в школу я жил с моими родителями. Семья моя небольшая, и у меня нет ни сестер, ни братьев. Моего отца зовут Петр и он работает инженером. Мою маму зовут Регина, она домохозяйка. Я люблю своих родителей потому что они очень умные, добрые, понимающие и терпеливые.

Что касается черт моего характера: я амбициозный, решительный, творческий и дружелюбный. И я крайне трудолюбив, потому что мои родители всегда учили меня уважать труд. Так что я уверен в своем будущем.

Эссе о себе для взрослого человека

Умение кратко представить себя и свои интересы пригодится и в повседневной жизни. Особенно, если вы переезжаете на ПМЖ в другую страну. Ведь нужно будет знакомиться с новыми людьми, да и при трудоустройстве в серьезную корпорацию иногда тоже просят: расскажите о себе на английском. Для такой ситуации лучше заранее подготовить небольшой, но красивый и логически связный текст. Например, вот такой.

Let me introduce myself, my name is Valentina. My friends usually call me Valya, so you can do it the same.

I am 24 years old and before I lived in Kirov. This year I graduated from the Vyatka State University and now I’m working as an engineer for one large American company. My job is very interesting and I’m happy to work here.

Now let me tell you a little about my family. I live with my husband in New-York in our rented flat. My husband’s name is Andrew and he is a programmer. We studied at the same University only at the different faculty. My husband is 24 years old too. Thus, we are young and we have a great future.

Позвольте представиться, мое имя Валентина. Мои друзья обычно зовут меня Валя, так что вы тоже можете так говорить.

Мне 24 года, раньше я жила в Кирове. Я окончила Вятский Государственный Университет в этом году и сейчас я работаю инженером в одной крупной американской компании. Моя работа очень интересная и я счастлива работать здесь.

Теперь позвольте добавить пару слов о моей семье. Я живу с моим мужем в Нью-Йорке, в нашей съемной квартире. Моего мужа зовут Андрей и он программист. Мы учились в одном университете, но на разных факультетах. Моему мужу тоже 24 года. Мы молоды и нас ждет большое будущее.

Итак, мы подсказали вам много речевых клише для сочинения и привели готовые рассказы о себе на английском для разных возрастов. Как видно, ничего сложного в составлении таких текстов нет: главное спланировать содержание и выстроить связную речь.

Советуем также изучить полезный материал про 1000 слов на английском, которые нужно знать, он обязательно пригодится при составлении своих текстов на английском языке.

Успехов в изучении английского языка и до новых встреч!

Просмотры: 35 779

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Не пропустите также:

  • Как писатель объясняет откуда берутся его сказки родная литература
  • Как павлуша относится к своим рассказам
  • Как очнулась царевна в сказке о мертвой царевне и семи богатырях
  • Как оценивал царь работу невесток в сказке царевна лягушка как вы понимаете эти оценки
  • Как охарактеризовать старуху из сказки о рыбаке и рыбке

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии